לאחר מאות פגישות עם מתווכים ומנהלי משרדי תיווך אני מגלה שאחד האתגרים הגדולים של מנהל הוא הבקרה.
בניהול כמו בחיים ישנם 3 דברים שהופכים מקבץ נקודות לתהליך מסודר והם: תכנון , ניהול הביצוע ובקרה. וכתוצאה מזה ייעול .
ניתן דוגמא ממשרד תיווך: אם אתה כמנהל רוצה לפרסם את המשרד שלך ישנם 2 אפשרויות:
אפשרות אחת -האחת כמו שרוב המנהלים פועלים והיא על פי הרגשה ובצורה לא מתוכננת, הם מפרסמים במספר מקומות (עיתון , אינטרנט ולוחות ועוד) ומקבלים לידים, ובתקופות מסוימות שכמות הלידים יורדת הם אומרים שהשוק שקט מידי .
דרך אגב , ברוב המקרים הם מחקים מתווכים אחרים ולא באמת יודעים איזה פרסום אפקטיבי יותר ואיזה פחות וככלל הכל עובד לפי הרגשה.
האפשרות השנייה -היא על בסיס עובדות ובצורה תהליכית. מה שאומר בעצם לתכנן מה התקציב הפרסום השנתי של המשרד שלך (בד"כ בין 6% ל10% לפי הוותק מתוך המחזור שנכנס בשנה האחרונה או צפי ריאלי לשנה הקרובה אם מדובר במשרד חדש).
ואח"כ עושים פרסום – שזה בעצם ניהול הביצוע במספר ערוצים רלוונטיים לקהל המטרה (בד"כ לא נפרסם באזור חרדי לדוגמא בפייסבוק).
ולאחר כ-3 חודשים עושים בקרה- כמה לידים קיבלתי מכל ערוץ פרסום ומה האפקטיביות של הליד (כמה בלעדיות/ עסקאות נסגרו כתוצאה מהלידים האלו.
לאחר מכן צריך לבצע חלוקה מחדש של התקציב פרסום לפי מה שעובד ומניב את התוצאה הרצויה, והורדת כלי הפרסום שלא אפקטיביים עבור המשרד שלך.
כמובן שיש חשיבות לפרסום גם אם הוא לא מביא לידים, אבל בפרסום שמטרתו שיווק נכסים צה שהכי חשוב זה הלידים .
כמו שאתם מבינים לבד באופציה השנייה הניהול על בסיס נתונים ומידע ולא על בסיס הרגשה.
עכשיו, התפקיד של מנהל הוא ליצור תהליכים מובנים ומסודרים למשרד שלו ולייעל אותם כל הזמן.
בניית תהליך נכון צריך לבוא לידי ביטוי בגיוס סוכנים, פרסום, הכשרה וחניכה, ישיבת צוות, ניהול כספי, או כל פרט אחר בעסק, התפקיד של המנהל הוא לתכנן מה הוא רוצה שיקרה ואיך הוא רוצה שזה יקרה ואז לבקר את המהלך ולשפר .
רוב המנהלים טועים או בחוסר תכנון או בחוסר בקרה וככה הם בעצם מנהלים רק על סמך הרגשה .
סוג של תמרור אזהרה בשבילכם יכול להיות המבחן עד כמה אתם חייבים להיות פיזית בעסק, האם כשאתם לא נמצאים כמה שעות/ימים נהיה בלאגן במשרד, אם זה קורה זה אומר שאתם לא מנהלים תהליכים אלא נקודתית ועל פי הרגשה.
היתרון המשמעותי בניהול תהליכי הוא בניית עסק אמיתי ולא עוד רדיפה אחרי עסקאות, ובנוסף חיסכון בזמן ובנוכחות פיזית צמודה, וניהול אמיתי על סמך עובדות ולא על סמך רגש.
הדרך לעבור מניהול נקודתי לניהול תהליכי הוא להתחיל לייצר תהליך ראשון בעסק באחד הנושאים ולהתקדם במקביל וכל פעם לשפר תהליך קודם ולייצר תהליך חדש.
אז איזה מנהלים אתם נקודתי או תהליכי ?
אם גם אתם רוצים להטמיע תהליכים שיגדילו את ההכנסות שלכם כבר השנה הירשמו לשיחת ייעוץ ללא עלות בלינק הזה https://bit.ly/32CqD4q
רוצים להכשיר את עצמכם או את הסוכנים שלכם?
- קורס דיגיטלי למנהלי משרדים "איך להכניס לפחות 1,000,000 ₪ מהסוכנים במשרד שלך"
לפרטים נוספים https://bit.ly/3monRaZ
- קורס דיגיטלי "איך להשיג בלעדיות ולמכור נכס ב-90 יום בלבד"
לפרטים נוספים https://bit.ly/31OBcCk
- קורס "איך להפוך מתעניין לקונה וכסף בבנק"
לפרטים נוספים https://bit.ly/2Gd8OBl
לרכישת חבילת קורסים בהנחה
צרו קשר בטלפון 054-4340361